پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183259
ممنوعيت واردات نوشابه‌هاي گازدار
تاریخ انتشار : 1394/07/22 10:34:15
نمایش : 1706
معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌هاي خوراکي و آشاميدني سازمان غذا و دارو با اعلام کاهش شکر در شيرهاي طعم دار از ممنوعيتواردات نوشابه‌هاي گازدار خبر داد و گفت: همچنين مردم مصرف نوشيدني مالت طعم دار را به دليل مصرف بالاي شکر کاهش دهند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سهيل اسکندري در مورد کاهش مصرف شکر در محصولات غذايي اظهار کرد: حد مطلوب مصرف شکر براي افراد سالم کمتر از ۱۰% انرژي روزانه معادل حدود ۵۰گرم در روز است و بايد در رژيم غذايي روزانه اين مقدار رعايت شود.

اسکندري با اشاره به اينکه در حال حاضر ۱۵۶ واحد توليد کننده نوشابه گاز دار و ۳۴۰ واحد توليد کننده نوشيدني ميوه اي در کشور مشغول فعاليت هستند، تصريح کرد: در سال ۹۳ در راستاي کاهش مصرف شکر بازنگري در ضوابط نوشيدني ميوه اي صورت پذيرفت که ۱.۵ درصد ميزان شکر مصرفي کم شد و ۵ درصد نيز ميزان آبميوه مصرفي در فرمولاسيون افزايش پيدا کرد.

معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌هاي خوراکي و آشاميدني سازمان غذا و دارو همچنين بيان کرد: براساس مصوبه کميته فني قانوني اداره کل نظارت بر مواد غذايي و بهداشتي که در راستاي ارتقاء سلامت محصولات غذايي صورت پذيرفته است، کاهش مصرف شکر در نوشابه‌هاي گازدار به حداکثر ۹ درصد تقليل يافته است.

اين مقام مسئول در سازمان غذا و دارو ضمن توصيه به عدم استفاده از نوشيدني مالت طعم دار به‌دليل مصرف بالاي شکر در خصوص نوشيدني‌هاي مالت بدون طعم به "ايفدونا" گفت: به‌دليل عدم افزودن شکر با معيارهاي تغذيه اي صحيح منطبق است.

اسکندري در بخش ديگري از سخنانش اضافه کرد: در راستاي کاهش مصرف شکر، واردات نوشابه‌هاي گازدار توسط سازمان غذا و دارو ممنوع شده است، ضمن اينکه کاهش مقدار شکر مجاز در نوشابه‌هاي انرژي زا، از ديگر دست آوردهاي اقدامات سازمان غذا و دارو است.

وي با تاکيد بر مصوبات کاهش شکر فرمولاسيون در شيرهاي طعم دار و دسترهاي لبني، خبر از کاهش ۱۰ درصد شکر در فراورده‌هاي مذکور داد و عنوان کرد: حداکثر سقف شکر در شيرهاي طعم دار از تاريخ اول دي امسال براساس ابلاغ اداره کل نظارت بر مواد غذايي و بهداشتي کاهش مي‌يابد.

معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌هاي خوراکي و آشاميدتي سازمان غذا و دارو در خاتمه از ميزان قند مجاز در فراورده‌هاي يخي نيز سخن گفت، مبني بر اينکه از تاريخ دهم ديماه سال جاري اين عدد به ۱۰ درصد کاهش خواهد يافت.


مرجع : تسنيم
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html